Ett misstag av mig

Jag skulle kunna skriva dag in och dag ut, jag skulle kunna skriva en hel bok om hur det är att kämpa. 
Att kämpa varje dag, ibland mer och ibland mindre. Jag skulle kunna skriva hur det känns att ligga och känna hur hjärtat slår saka, sakta och undra om det snart kommer stanna. Hur det är att lämna den som gör en lyckligast i världen bara för att man inte förtjänar det (?). Att slänga ur sig dumma ord, bråka och behandla männsikor illa som absolut inte förtjänar det. Hur det känns att gå tills kroppen inte orkar mer. Hur det är att sitta isolerat på sitt rum framför spegeln och leta efter fel på sig själv. Att alltid falla när man klättrat upp en bit. Att gråta till söms och vakna med två tennisbollar till ögon. Hur det känns att tro man är ensamast i hela världen. Hur det är inte prata med ens andra halva i flera dagar på grund av en liten potatis eller lingonsylt.. Hur det känns att gå runt i en kropp som inte kan känna nånting annat än ångest och oro. 
 
Men nånting jag aldrig skulle kunna sätta ord på är hur mycket all hjälp och stöd jag har fått betyder för mig. 
Alla kramar, alla fina ord och alla som hjälper mig på ett eller annat sätt. Alla gånger mamma och pappa har funnits där med deras famn. Alla männsikor som delar med sig av glädjen. De som tror på mig och säger "Maja, det här fixar du". Jag är så lycklig att jag är omgiven av så otroligt underbara människor. Utan er hade jag aldrig, aldrig kommit dit jag är idag. Idag är jag levande, på riktigt. Jag skrattar, älskar, kramas, njuter, äter, umgås, planerar, går skola och går upp i vikt. Jag själv lever mitt egna liv helt enkelt.
 
Idag hatar jag den personen jag har varit, jag gör verkligen det. Jag vill aldrig falla tillbaka dit, därför tänker jag kämpa. Kämpa hela vägen ut, hur lång den vägen än är. För det här ↓ är bara något hemskt och jag skämms. 
Så för fan tjejer, va nöjd med er själv och tänk inte så mycket. För du är bra, precis som du är. ♥
 
 

Kommentarer
l i n n e a ♥

Åh Maja, jag började gråta när jag läste det du skrivit MASSA KRAMAR, kom hit nu!!! Jag saknar dig tokis. :) <3

       http://partymaggan.devote.se
marielle

Maja, <3

       http://barielle.blogg.se
Linn

du är så bra, så fruktansvärt bra! du är stark maja <3

marielle

Maja, <3

       http://barielle.blogg.se
marielle

Maja, <3

       http://barielle.blogg.se
daniella

Så himla starkt gjort Maja! Du är så himla bra.

Svar: Daniella, underbara du!
Maja Nilsén

       http://daniellafredriksson.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: