att ta ansvar

Att flytta hemifrån är ett stort steg. Det är inte bara att ta sitt pick pack och säga hej då till mor och far och sedan tro att "nu jävlar ska jag leva loppan". Det är så mycket mer. Du ska lära dig ta eget ansvar. Ansvar som handlar om din framtid. Du ska sköta skolan, laga mat, handla och tänka på pengar. Du ska städa och tvätta och dessutom vara glad. Man ska vara duktig och klara det här, är man dålig annars? 

Du har inte längre någon mamma eller pappa som du kan krama när du är ledsen. Du har ingen som lagar mat åt dig när du är trött och hungrig. Tvätten och smutset på golvet försvinner inte av sig själv. Man måste alltid tänka steget före. 
 
Just nu är jag så äckligt less på att ta ansvar. Jag vill inte. Orkar inte laga mat, orkar inte vara positiv, orkar inte plugga. Jag orkar inte trycka bort den äckliga ångesten som klistrar sig fast på mig. 
Idag är det söndag, jag är sjuk, orkar ingenting. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Jenny

Usch, det är jobbigt det där med ansvar ibland! Mys ned dig i soffan med någon rolig film och skit i allt för en dag så tar du nya tag imorgon! Kram på dig :)

       http://jennystoa.blogg.se
marielleee

♥♥♥♥ kramar i tusen till dig majs!

Sandra

Kram Maja ❤️❤️

Julia

Mitt hjärta, vi orkar tillsammans.
<3

Linnea Alsberg

puuuuuuuuuusssss på dig fina maja!

       http://linnea.for.me
daniella

Att flytta hemifrån är det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. Att tvingas växa upp även fast man inte vill är inte så lätt som man tror, så jag känner verkligen med dig Maja. Kram på dig!

Svar: Kraaaam Daniella!
Maja Nilsén

       http://daniellafredriksson.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: