i'm out

Ta dig tid och ställ frågan hur okej du tycker det är att kommentera hur någon ser ut kroppsmässigt? Det är inte okej att säga att en människa består bara av fett, nej. Men är det okej att säga att någon bara består av skinn och ben? Är det okej att kommentera när en större människa sitter och trycker i sig en chipspåse eller när en smal människa väljer att äta en sallad? HUR kan människor inte förstå att detta sårar. 
 
Jag är sjukt trött att bli kallad smal, svag och vek. Jag är såååå otroligt trött på de som ser ned på kvinnor, som om de skulle vara svagare på något sätt och vis. Nej. I don't get it. Jag är trött på att höra att jag borde äta mer, att jag borde ta det lugnt. Jag är trött på att behöva prestera i att äta, en person som har anorexia i sin historia är en människa som har förmågan att prestera alldeles för mycket för sitt egna bästa. Jag behöver visa människor att jag kan äta för att de inte ska tro att jag är sjuk. Men vet ni vad detta skapar. Ännu mer prestation, prestationsångest som ekar mig upp över öronen. Jag vill inte att någon kommenterar hur JAG äter, för det vill inte du heller. Jag vill inte att någon kommenterar min kropp, jag vill inte höra att jag borde äta mer, gå upp i vikt. Jag vill inte! Det blir bara raka motsattsen, jag har nog med att handla mina egna åsikter kring detta ändå. 
Jag är inte mer än människa, min kropp mår inte bra av att trycka i sig en massa skit. Efter det min kropp gått igenom vill jag ta hand om den, ge den motion och bra energi på bästa möjliga sätt. 
 
Jag är trött på detta. Att ha något som tär en psykiskt är fan desto mer jobbigare än det som tär en fysiskt. Så please, om du inte vet vad du pratar om så håll bara tyst. För då vet du inte hur det är. 
 
Du behöver inte tycka jag är stor och stark men säg då inte att jag är svag och vek, för då vill jag att du definerar det först. 
 
 
 
 

Kommentarer
sandra

Du är bäst majs, och fin precis som du är ❤️❤️

stora syster

barielle

Love u, ♡♡♡




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: